For Akershus kollektivterminaler FKF søker vi Rådgiver Forretningsutvikling og anskaffelser
Akershus kollektivterminaler (AKT) er et foretak eid av Akershus fylkeskommune. Foretaket har 52 ansatte fordelt på administrasjonsavdelingen, drift, prosjekt og Oslo bussterminal.
Vår visjon er: Vi bidrar til at folk foretrekker å reise kollektivt. Vi er opptatt av bærekraftige løsninger og har tatt dette inn i vår strategi. AKT er en framtidsrettet, innovativ og handlekraftig aktør innen kollektivinfrastruktur.
Vi er i gang med en spennende endrings -og utviklingsreise og ser etter deg som både vil jobbe med utvikling, er en dyktig fagperson og relasjonsbygger og er trygg i rollen som forretnings- og anskaffelsesrådgiver. Hos oss vil du bli en del av et hyggelig og dedikert administrasjonsfelleskap på ni personer.
Vi holder til sentralt i Oslo i hyggelige lokaler i Galleri Oslo. Stillingen rapporterer til administrerende direktør.
Les mer om oss på vår hjemmeside http://www.kollektivterminaler.no
Arbeidsoppgaver
- Være foretakets rådgiver innen forretningsutvikling
- Ansvar for å gjennomføre anskaffelser og avtaler gjennom tverrfaglige team
- Bidra til å utvikle forretningsområdet og se etter nye vekstmuligheter
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakt
- Kontrakts -og leverandøroppfølging, samt bistand inn i prosjekter
- Lede og gjennomføre forhandlinger og tilbudsevalueringer
- Løpende anskaffelsesrettslig rådgivning og øvrig juridisk rådgivning etter behov
- Kontakt og samarbeid med fylkeskommunen
- Samarbeid med andre aktører innenfor kollektivtrafikk (Ruter, Bane NOR mfl.).
- Løpende administrative oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
- Bachelor/mastergrad i rettsvitenskap, forretningsutvikling, økonomi, offentlige anskaffelser eller tilsvarende
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Kompetanse og erfaring fra regelverket i offentlige anskaffelser/Doffin
- Forretningsmessig forståelse og interesse
- Jobber selvstendig og tar eierskap til anskaffelsene og kontraktene
- Gjerne erfaring med/interesse for bygg og anlegg og/eller utvikling av infrastruktur for kollektivtrafikk (bærekraft, samfunnsoppdrag mm)
- Kan være en fordel med bakgrunn fra både det offentlig og private (konsulentbransjen)
Personlige egenskaper
- Strukturert, analytisk og metodisk, med høy gjennomføringsevne
- Løsningsorientert og god på samarbeid
- Stor arbeidskapasitet og initiativrik
- Jobber godt både selvstendig og i team på tvers av fag og roller
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Interessante og varierte arbeidsoppgaver med høy grad av selvstendighet
- aktivt og trivelig arbeidsmiljø med mange kontaktflater både i foretaket og Akershus fylkeskommune
- Gode utviklingsmuligheter
- Fleksitid ordning og kantine
- God pensjonsordning i Pensjonskassen for fylkene
- Ruter frikort ordning
Har du spørsmål om stillingen? Kontakt Bjørn Ivar Hansen tlf 920 30 234
Send kortfattet søknad med vedlagt CV til: hansen@linkrekruttering.no